onsdag 16 september 2009

NEMO -- vår senaste familjemedlem

Japp, idag har vi blivit en till i vår lilla familj. En liten dvärghamster vid namnet Nemo... Så liten å söt! Skulle ju lagt upp bilder på honom om jag bara haft en kamera, men den e ju borta =/

Vi var alltså ute i Vartofta hos Carola & co å hämtade Nemo... Stannade en stund. Vi tjôtade å Dennis lekte me hennnes barn.

Hem en sväng, sen bar det av igen. Då åkte vi hem till Anna & co. Va ett bra tag sen vi träffades... Å nu bor hon å barnen oxå i stan... De tycker vi om =) Nära å bra!!! Jag & Anna tog en promenad med hennes hund Tanja... Dennis hade fullt upp å spela tv-spel me Samuel å kompisar till honom... Plockade med mig lite äpplen hem. Tänkte baka en äppelkaka eller paj tills på lördag (se nedan)

Hem igen några minuter. Sen kom mor & far å hämtade oss. Ut till Jättene för att hämta min cykel som stått där i snart 2 veckor ( När jag & Pia var på Spa-kväll hos en kompis till henne där ute). Jag har ju inget drag på min bil så jag kan ju inte hänga på nån cykel, så då e de tur man har snälla föräldrar =)

HEMMA!!! Käkade!! Nu soffan me datorn i knät... Inget att ha på TV:n, så jag ska nog lägga mig i sängen å kolla lite på "The IT crowd"... En underbart skön brittisk komediserie... =))) Den ene e dummare än den andre...

Ledig imorron oxå men då blir de Hälsovågen kl 9-12!!! Hhhmmmm!!!

På lördag blir det alltså kräftskiva ute hos brorsan + sambo i Odensberg, med bla mor, far, ALLA mina bröder... Min moster & gubbe kommer ner från Oxelösund å ev oxå min ena kusin därifrån... sen kommer nog även en kusin + sambo från Jönköping... Ja, ja vi får se hur många vi blir. Jobbar ju helgen, men har snälla arbetskamrater som har gjort lite byte så jag blir ledig på söndag... Tack Ingegerd!!!! Du e en ängel å räddade min helg!!!!!

Nu säger jag Natti Natti!!!!

..............

1 kommentar:

Anonym sa...

Gun O har det riktiga receptet,kul att den smakade! Carina.