måndag 22 februari 2010

Jösses Amalia vilken helg!!!

Vilken helg det har varit!!! Nu e jag tröttare än tröttast!!! Huvudvärk utan dess like å ont i nacken!!!

Jobbade kväll, 14-21:15, i fre på demensen. Det gick ju bra men fullt upp!! Nattpersonalen som hade kommit när jag skulle hem rapporterade att det kommit en hel del snö. En del personal skulle sova kvar på jobbet, men jag ville hem å sova i MIN säng.

På lördag morgon hade vi bestämt att Lena skulle komma bort till mig vid 6:30. Skulle ta min bil, eftersom den har bättre däck. Det hade kommit MYCKET snö ( å mer blev de)... Fick börja med att skotta en gång fram till bilen... PUST!!! Sen gräva fram bilen.... SUCK!!! Lena kom å vi åkte. Min gata hade de inte plogat å inte Hwassgatan heller, men de gick komma fram.... Visserligen väldigt sakta & slirigt.... Ute på Bangatan gick det bättre. Vi bestämde oss för att ta vägen över Slöta till Vartofta. De var ett väldigt klokt beslut av oss!!!! Mycket snö var det på Slötavägen men min lilla Yaris tog sig fram *stolt* ... Pustade ut att vi iaf kommit till jobbet. Vi fick jobba en personal kort eftersom Agneta inte tog sig fram. Det gick bra ändå eftersom vi fick dra in vissa besök ute på bygden. Kom ju inte fram!!!

Ute i Kälvene var Carina & Gun insnöade vilket resulterade i att jag & Lena även fick jobba kvällen!!! LÅNGPASS!!! 7-22!!!! Å så sov vi kvar på jobbet till söndagen, eftersom vi inte hade en aning om hur vägarna skulle se ut. Hur mycket snö det skulle komma!! Vi var inte de enda som sov kvar. Det var fullt i de soffor & sängar som fanns.... Sömn blev det inte så möe heller. Blir ju inte alls samma sak som att sova i sin egen säng HEMMA!!!! Å mitt i natten vaknade jag av att jag FRÖS som bara den. Jag som ALDRIG brukar frysa på nätterna! Då saknade jag min säng ännu mer....

Söndag morgon ock klockan ringde 6:30. FYYY!!!! Ville inte gå upp!!! FRÖS!!! TRÖTT!!! Som en zombie gick jag ner till vårt omklädningsrum och bytte om. Sen till personalrummet å gjorde lite varmt te & knäckemackor!!!!
Idag tog sig Agneta fram till jobbet & vi var fullt bemannat. Vi tog oss fram till nästan alla våra brukare. Skönt att kunna göra sitt jobb! Fick dock skotta lite här & där!!! TRÄNINGSVÄRK nu!!! I bilen på väg till Kättilstorp funderade jag: Ska jag ta ledigt Måndagen!? Bestämde mig sen för att göra det. Kände att jag inte orkade upp å jobba 7-16.... Å tur var la de för idag (måndag) vaknade jag med en dunderhuvudvärk & nackont... Hade ju ingen bra kudde när jag sov på jobbet därav en del av nackontet (???!!!)

På södagen vid 12-tiden så tog sig äntligen Carina & Gun fram i snön! Då kunde jag & Lena bli avbytta!!! ÄNTLIGEN!!! Åkte förbi Willys på hemvägen å köpte en tacopaj att värma i micron. Snabbt & enkelt!!! Sen trodde jag att jag skulle somna som en stock, men inte!!! Vid halv 4 åkte jag iväg å hämtade hem Dennis... Hem!! Slöade!!! Tog mig en dusch å la mig vid 20:30. Dennis la sig å kollade film inne hos sig. Jag somnade före honom iaf. I natt har jag endast vaknat till vid TVÅ tillfällen. Ovanligt få ggr för mig... Annars SOVIT!!!!

MÅNDAG 22 FEBRUARI
Idag var det -17,5 grader kl 7:15 när jag å Dennis gick upp!!! Brrrr!!! Ingen promenad för mig, men ryggympan ska jag försöka ta mig till kl 17. Ska till tandläkaren med Dennis oxå, kl 15:35 var det!!!

Nu ska jag vila/sova lite till!!!

Kram på Er allihopa!!!

............................

Inga kommentarer: