söndag 30 augusti 2009

Min helg!!!

Fredag!
Dennis hemma från skolan pga att han var sjuk. Förkyld & feber. Sååå typiskt nu när skolan drar igång igen. Jag var ledig så de va ju tur där. Vill inte missa jobb å förlora ännu mer lön....
Dennis åkte iväg till sin pappa å farmor vid 12:30-tiden... Han ville absolut dit fastän han var sjuk. Å de var tydligen lite sjuka där me så de va ok. Hoppas jag inte blivit smittat. Klarat mig hittills iaf... Peppar peppar, ta i trä!!!!

Pratade med vårdcentralen ang läppen. De tyckte jag skulle avvakta för de kan ta lite tid för sår i munnen att läka... Hade jag egentligen väntat mig något annat svar =/
Gick upp till apoteket för att kolla om de hade något förslag på något jag kunde använda... Aftex rekommenderade de. Kan la inte påstå att de hjälpte direkt...

Men så fick jag en snilleidé!!!!!Varför inte klippa ut en bit SORBACT och lägga mellan läpp & tänder för att avlasta läppen lite... Den bästa idén jag haft hittills!!!! Har nu faktiskt klarat av helgen ganska bra. Ibland har jag inte känt nån smärta alls... SÅ SKÖNT!!!! Läker på bra nu, så snart kanske jag slipper de. Har varit ganska svårt att äta & dricka =(

Kvällen var SEEEEG!!! Folk upptagna me allt möjligt, så de va jag å mina små tissetassar själva hemma framför tv:n. Var trött som bara den för Dennis hade hållt mig vaken en del under natten pga hans förkylning & nästäppa. Gick å la mig i sängen vid kl 21:00 å kolla film, men då plötsligt blev jag PIGG!!! Varför blir de alltid så????!!!!

Lördag!
Vaknade vid 9, men gick upp vid 10. Käka frukost i morgonrock. Kröp ner i soffan med katterna under täcket å kolla lite film... MYSIGT!!! Då ringer de... Ååååhhhh, orka inte gå upp å hämta telefonen som satt på laddning... Går några sekunder å så piper de i mobilen... De va Pia. Hon skrev: "Va gör du? Ringde hem men inget svar." Så jag fick knalla upp å hämta telefonen å ringa =) Hon undrade om jag skulle me på en promenad nu å sen me å kolla fotboll. Javisst, sa jag. Har inget särskilt för mig. På me kläder & fixa till håret så gott de gick :P Gick bort till Pia, men sen hann vi inte så långt förrän de började regna... Å mer å mer regn kom de bara, så vi fick ge upp. Genomblöta!!! Usch!!!! Fast för min del blev de nästan 1 timmes promenad isf. En sväng förbi Systemet me Pia, sen hem å av me kalla å blöta kläder. Ner under täcket igen å fortsatte kolla film.

Skulle va hos Pia senast kl 15 för vi skulle till Valtorp å kolla fotboll. Hennes store pôjk Adam skulle spela A-lags match mot Skultorp. Vädret var varierande... Regn, sol, regn, sol å blåst!!!! Matchen var spännande å tyvärr gjorde Skultorp 1 mål i slutminut. TYPISKT!!! Men Adam blev matchens lirare för hemmalaget!!! Skoj!!!

Pia körde hem mig! Knäckte upp en Xider chili/mandarin. Den e MUMS!!!!! Tog ett bad, för man va allt lite frusen. Cykla iväg till Pia, men först förbi Willys för att köpa riven ost. Pia skulle göra hemmagjord pizza. Jag hade ju inte ätit något mer än lite yoghurt till frukost å en banan mitt på dagen. Inte varit hungrig. Kände av magkatarren på matchen. Mådde illa, så jag fick köpa mig en korv me bröd. Blev lite bättre.

Käkade pizzan. De var riktigt gott!!! Duktig Pia!!!! =) Drack lite vin. Tjôta å hade de allmänt trevligt! Cyklade hem vid 23:30tiden... Hopp i säng!!! Somnade ganska snart faktiskt!!! Hade blivit mycket frisk luft under dagen å då sover man riktigt gott.

Söndag!
Vaknade ca 9:30. Kolla datorn & Facebook lite innan jag gick upp. Lite frukost å nu en sväng på soffan. Pia tyckte vi skulle ta en jogging-tur på berget sen. HA HA HA!!! Jag springa!? Nejje. Tar hellre en promenad!!! Vi ska höras sen.

Dennis kommer inte hem idag. Han är fortfarande förkyld och har feber, så han blir kvar någon dag till. Skönt! Då kan jag jobba ändå!!! =)

Annars händer de nog inte så möe idag tror jag. Skulle behöva ta en sväng med dammsugaren, men men.... Fast världen går ju inte under om jag inte skulle göra de idag heller... hi hi

Just nu skiner solen,men de blåser ännu!!!

......

Inga kommentarer: