söndag 21 december 2008

Helgens bravader...

Hello!!!!
Jag förstår inte alla som hinner skriva inlägg varje dag eller t.o.m FLERA/dag....

I fredags så var det några vänner här( Anna, Birgitta, Peter & Peters kompis Stefan). Jag hade fixat lite käk. Vi tjöta& hade allmänt skoj. Sen åkte vi till Skövde & Minnenas afton på Bogrens. Vi fick skjuss med bil till Skövde. Det var Stefans kompis Stefan som köpt ny bil & gärna ville köra en sväng. Å vi var inte sena att tacka ja! Skönt att slippa passa tåget. Å så var det GRATIS inträde hela kvällen. JIPPI!!! Skönt för en fattig mamma som jag =)
Vi hade jätteskoj. Mycket folk & bra musik! Träffade bl.a en gammal klasskamrat som jag nog inte sett sen vi sluta 9:an.... Som typ var för hundra år sen =)

Men sen när det var dax att hämta ut jackorna så....... e de BORTA!!! Lapparna till garderoben alltså. Jag som hade både min & Annas. Vi båda två visste ju att jag stoppat de i backfickan på jeansen. Anna såg ju när jag gjorde det! Men nu var de iaf spårlöst försvunna.... Alla höll på å kände igenom alla mina fickor.... hmmmm....

Det hela resulterade ju iaf i att vi missa tåget hem.... Jag, Anna & så Peter (som visserligen hade sin jacka) Vi fick vänta tills alla hade hämtat ut sina jackor.... Å de tog sin tid kan jag lova.... å allt mer irriterad blev jag. Till slut var alla borta & då tittar jag in i garderoben.... DÄR! DÄR ÄR MIN JACKA!!!! ropade jag... men hon i garderoben trodde mig inte riktigt så jag berättade vad jag hade i min vänstra ficka -- nässpay & lypsyl!! Å javisst, var det min jacka. Anna hittade sin jacka oxå. ÄNTLIGEN!

Och nu återstod bara - Hur kommer vi hem till Falköping igen? Inga tåg eller bussar som går på flera timmar. Vi ringde & försökte få tag på nån, men hur många e egentligen vakna kl 02:30??!! Ha ha...

Till slut kom Anna på att hon kunde ringa Rädis.... Vi hade kanske tur så att han jobbade, taxi-chauffför. Å för en gångs skull hade vi tur - Han jobbade & skulle komma så fort han kunde. Vi satt nere vi resecentrum & frös.

Rädis kom me sin taxi-buss och nu började vår färd hemåt. Skulle släppa av nån i Skultorp oxå som ville åka me, men han fick allt betala sin del av resan.
Jag var så trött, så jag småsova vägen hem.... Å jag fick gå av sist för jag bodde längst bort. Då var jag så TRÖTT, så jag hade kunnat somna ståendes......

Tre trappor upp.... PUST!!! Jag började klä av mig & PLÖTSLIGT ramlade två blåa lappar ner på golvet.... Gissa 3 ggr vad de va för lappar =) Javisst var de lapparna till garderoben. De låg i bh:n.... Jag visste knappt om jag skulle skratta eller gråta.... Men skrattandes skickade jag ett sms till Anna och berättade. "Puckoskalle" fick jag som svar... HA HA!!!!

Klockan var drygt efter halv 4 på morgonen och nu skulle jag SOOOOOVAAAAA!!!!! Det hade varit ett riktigt äventyr, men slutade väl.

Kl 8:30 vaknade jag igen.... Var hungrig & käkade resterna från kvällen innan. Måste ju erkänna att jag hade lte skallvärk, men tog Treo så de släppte efter en stund. Sen slöade jag på soffan en sväng.

Vid 11tiden kom Dennis hem igen som sovit hos mormor & morfar.
Det blev en lugn lördag.... men vi tog en promenad iaf till PA:s så Dennis fick inhandla lite lördagsgodis. Sen var det Harry Potter på kanal 5 så det kollade vi. Mys mys!!!!

Idag ska vi upp en sväng på Jul-i-stad.....

Hej då på er!

Inga kommentarer: