tisdag 9 december 2008

Nybörjare!

Hejsan Hej!
Japp, här kommer mitt allra första blogg-inlägg. Tänkte prova på detta fenomen som de flesta verkar syssla med.
Idag har jag varit ledig. När Dennis gått iväg till skolan så låg jag kvar i sängen och kollade in Vakna! med The Voice på kanal 5. De slutade vid kl 9 & då somnade jag till en stund. De var skönt men det var lite segt att komma upp sen. Jag tog en dusch sen gjorde jag rent i marsvinens bur.
Sen bar det iväg upp på stan. Tog mig en promenad dit. Förbi Synoptik och justerade glasögonen, sen till Linda på SoNice och klippte mig. Håret blev ännu kortare denna gång. Skönt!!! Därefter tog jag svängen förbi Violen och inhandlade lite blommor, kruka & dekorationsgrejer. Tänkte göra ett jularrangemang. Pratade med brorsans sambo Anna-Karin som nyligen börjat hoppa in och jobba där. Vi diskuterade julen. Å nu är det bestämt... Vi firar julafton hos Daniel och Anna-Karin i deras nya hus. Det ska bli skoj.
Sen var det bara hem och vända innan jag skulle hämta Dennis på fritids. Usch, vad mörkt det är nu när snön smält bort. Den kunde ju fått ligga kvar så att det blivit lite ljusare & så man fått lite julstämning me.
Nu ikväll roar jag mig med att tvätta. Det hade blivit en rejäl hög så klockan hinner nog bli ganska sent ikväll innan jag är klar. Lite gratis motion blir det iaf... Bor ju på tredje våning =)
Nu ska jag fixa lite kvällsmat till mig och Dennis.
Tjingeling!!!!

Inga kommentarer: