tisdag 23 december 2008

Usch, vilken dag!

Ja, idag har det varit ganska fullt upp. Och till råga på allt så har jag både huvudvärk och ont i nacke/axlar. Ingen bra kombination.

Idag var vi iaf upp på stan på fm. Var tvungen att gå till apoteket och hämta ut min astma medicin. Bäst att göra de nu när det är massa röda dagar & stängt.... men fan va dyra mediciner de e asså.... Inhalator Symbicort 60 doser... Jag tar två doser om dagen så det räcker alltså 30 dagar =) Kostar 594 kr!!!! Det är inte billigt att va sjuk..... =( Fast de klart man kommer ju snart upp i frikort....

Sen var vi iväg till PA:s en sväng. Lön kommit idag så jag var tvungen att fylla på skåpen lite. Å det var ju inte lite folk där precis. Nästan så man fick knuffa sig fram. Jag körde självscanning. Det går ju fortast genom kassan sen.... om man inte som jag fick avstämning idag.... TYPIST! Bara att slänga upp alla varor, å så ner me dem igen.... Tog me brorsan på vägen hem från affären. Han hade hämtat ut ett stort paket på posten, så han fick hjälpa mig upp med alla kassar =p

Sen var de dax för lite mat. Blev köttfärssås & spagetti. Det fanns kvar sen igår så det var bara att värma. SKÖNT! Orkade inte direkt laga något.

Sen skyndade vi oss ner till skroten innan de gick på rast kl 13:30. Skulle kolla om de hade ett däck till min bil. Får ju inte köra omkring på reservdäcket. Skulle ju lånat däck av Anna men orkade inte de.
Så sen vid 15.30 åkte vi till skroten och hämtade däcket, 200 :-. Då hade de satt de på min fälg. Hem & skruva på däcket... PUST!!! De var ju inte så snällt mot min nacke & axlar men men... de måste ju göras.

Därefter tänkte jag lägga mig på soffan & vila lite, men Nej, nej! Då kom jag på att jag kanske skulle skriva lite här. Så här sitter jag vid datorn med en varm vetekudde på nacke/axlar. Kan ju inte använda min bärbara dator heller. Sladden har gått sönder & den är urladdad =( Tur att vi har en stationär oxå. Visserligen ingen höjdardator, men bättre än inget.

Oj, måste hämta tvätten i källaren snart. Klockan går fort.... Sen får jag se om jag hinner lägga mig nåt på soffan & vila innan Anna hör av sig. Åker ut till henne & barna en sväng iaf. Dennis vill gärna leka med Samuel.... & spela Wii.....

Ja, ja, de var allt för nu.... så GOD JUL! (ifall jag inte hinner skriva imorgon, jobbar kvällen då)

Kram Vera

Inga kommentarer: