torsdag 11 december 2008

Seeeeg!

Ja, det är vad jag blev. Åt för en stund sen och blev mätt & trött, så jag blev liggandes i soffan. Idag blev det Låda Italiano till mat. Det var riktigt gott. Hr inte ätit det på säkert 15 år. Morsan gjorde det ibland på den tiden när jag bodde hemma. Det är enkelt att laga med. Recept kommer här. Har ingen aning om mängd utan går lite på känsla.
LÅDA ITALIANO
tärnat bacon
hackad gul läk
tonfisk på burk
hackad persilja
margarin
mjölk
mjöl
salt & peppar
riven ost
kokt pasta

Koka pastan.
Stek bacon & lök. Häll i tonfisk & persilja. Sen gör du en redning i det. smält margarin. Blanda i mjöl & sen späder du med mjölk tills det blir lagom tjock konsistens. Salta & peppra.
Häll pastan i en ugnssäker form. På med stuvningen & sist strör du över riven ost.
In i ugnen 225 grader i ca 15 min. Tills det fått fin brun färg.

Mumsfilibabba!

Igår fick Dennis tandvärk så i morse ringde jag till tandläkaren & fick tid kl 10:50. Dennis var hemma från skolan på morgonen. Vi åkte dit men det var inget hål. Ev så kunde det vara bakterier som kommit in på nåt vis genom den gamla lagningen. Värken berodde då på att man hade ont i en tandnerv. Det skulle gå över på några dagar, då nerven har dött. Låter lite konstigt men men.... Fick utskrivet lite starkare värk-medicin. Blev i flytande form & det var inte det lättaste att få i Dennis det. Det smakar illa sa han. DRICK! sa jag, om du inte hellre vill ha ont. Ja, ja, till slut var det nere iaf & jag släppte av Dennis på skola. Han missade inte hela dagen & så blir det ju fritids en sväng oxå.

Jag hade tänkt ta mig en promenad på fm i snön, men blev ju inte riktigt så. Kanske kan ta en senare ifall min minste brorsa Linus kommer förbi & gör läxorna med Dennis. Linus brukar komma ibland och avlasta mig genom att hjälpa Dennis med läxorna + att Dennis tycker det är roligare. Mamma är lite tråkig ibland tycker Dennis.... Ha ha!

Ikväll blir det Medium på tv4. Ett program som jag gillar skarpt. Annars blir de ganska lugnt. Tvättar idag med så det finns la att göra =)

Inga kommentarer: