torsdag 19 februari 2009

Någon som vill låna en sur 8-åring????

Ja, usch vilken suris jag hämtade på fritids kl 16 förut. Det var bara klagan hela vägen hem. Det var fel på både det ena och de andra.... Det tryter på tålamodet... När vi kommer innan för dörren så slänger han in sin väska tvärs över hallen... och PANG säger det så ligger hallspegeln på golvet i tusen bitar... Då tog mitt tålamod slut!!! Det var bara för Dennis att börja städa. Han fick ta på sig ett par vantar så han inte skar sig.

Sen var det läxa "veckans ord". De får ett antal ord de ska skriva + att sätta det i en mening. Nu förstod han att jag var arg så han satte sig ner utan protest och skrev läxan alldeles själv... Jag dammsög hela lägenheten medan han skrev. Han var jätte duktig. Endast 2 små stavfel på 12 meningar. Han kan om han vill!!!

Nu är han på bättre humör iaf och jag me.... Brödbaket fortsätter.... Dax att baka ut havrebullarna.

..................

Inga kommentarer: